Albert Hendriks zet marketing provincie Friesland voort, maar niet gewoon
Accent op informatievoorziening via nieuwe internetplatformen en joint promotions
Albert Hendriks zet marketing provincie Friesland voort, maar niet gewoon
WOLVEGA (NL) – Friesland-promotor en publicist Albert Hendriks zet de informatieverstrekking over vakantiebestemming Friesland en de internationale marketing voort zonder dure en steeds minder goed bezochte beurzen. Daarvoor in de plaats komen een nóg krachtigere aanwezigheid op het internet en sociale media en joint promotions met bekende merken en megashops op het gebied van recreatie, sport, eten en drinken en gezondheid.
Meertalige papieren vakantiegidsen en routekaarten blijven wel deel uitmaken van het activiteitenpakket. “Ik kan geen website aan het stuur van een Batavus e-bike in de showroom van een dealer in Antwerpen of Berlijn hangen, maar wel een magazine over Friesland en een kaart van de Elfstedenfietsroute.”
Ook Waddeneilanden
Hendriks heeft het nieuwe toeristisch informatie- en marketingconcept ontwikkeld voor de hele provincie Friesland, dus inclusief de Friese Waddeneilanden. News Based Marketing noemt hij zijn nieuwsgeoriënteerde multimediale formule die hij in het kader van “gewaagde proeven” in 2016 en 2017 losliet op een paar grote relaties van Friesland Holland. Friese ICT-specialisten en journalisten helpen hem bij de uitvoering.
Eén van de relaties die meededen aan het pilotproject is zijn eigen gestaag groeiende reisorganisatie Friesland Holland Travel Service BV. Die heeft dit jaar meer all-in full-service arrangementen dan ooit verkocht.
Alles draait om nieuws en nieuwtjes
De informatievoorziening naar Hendriks’ concept is gebaseerd op nieuws dat op Friesland betrekking heeft en de interesses van potentiële gasten uit de hele wereld. “Het systeem, want dat is het, is heel actueel, dynamisch en gemakkelijk uitbreidbaar met nieuwe informatietechnologie. Zo ben je altijd verzekerd van goede vindbaarheid, onder andere via Google en op sociale media, waarbij ook een fanclub een grote rol gaat spelen. Het zoeken en vinden is simpel voor de zoekende toerist, maar aan de achterkant is ingenieuze machinerie werkzaam die de bezoeker vermaakt met bijvoorbeeld compacte journalistieke producties, filmpjes en fotoalbums. De impressie wordt omgezet in een boeking of aankoop.”
Hendriks hoopt zijn nieuwe aanpak al in september te kunnen presenteren.
Friesland Holland 20 augustus op Duitse televisie (publieke omroep NDR):
http://www.frieslandholland.nl/ndr-landpartie-anderhalf-uur-durende-uitzending-vakantieland-friesland/
Vakantiebestemming Friesland:
www.provinciefriesland.frl
www.boatcharterholland.nl
www.friesnieuws.nl
400 Friesland vakanties:
www.frieslandtravel.com
Gratis abonnement op Fries Nieuws:
www.friesnieuws.nl/aanmelden-nieuwsbrief