Enorme belangstelling voor kamperen in Friese Wouden en Friese Meren
Publicatiedatum: 12 maart 2013
Reporter: Albert Hendriks – Friesland Holland Nieuwsdienst – www.friesnieuws.nl
Friesland promotie (1)
HEINENOORD (NL) – Het leek wel de Caravana in Leeuwarden, de beurs Kampeerbelevenis bij Campolife in Heinenoord ten zuiden van Rotterdam. Drieduizend mensen kwamen zaterdag 9 en zondag 10 maart 2013 naar de tenten-, caravan- en kampeeraccessoireshow. Als het weer dit voorjaar en zomer een beetje meezit, komt het wel goed met Friesland, want iedere bezoeker ging met toeristenkaarten en gidsen van deze vakantieprovincie naar huis: “Lekker low-budget, maar wel zon a.u.b.”
Non-stop rijdende VIP-busjes en gangpaden met opvallend veel gezinnen met kinderen en senioren. Zij hebben vooral interesse in de honderd nieuwe en gebruikte caravans en vakantiebestemmingen op de begane grond en tientallen tenten op de verdieping. Friesland ligt blijkbaar goed in de markt, want Albert Hendriks van het Friese bureau voor toerisme Friesland Holland moest na de eerste beursdag al terug naar het magazijn bij Lemmer om een nieuwe voorraad te halen.
Instore events worden steeds populairder
“Op zo’n enorme toeloop had ik in Heinenoord niet gerekend,” licht Hendriks de happening in de Hoeksewaard toe. “Zo druk is het vandaag de dag niet meer op beurzen. Vooral de grote beurzen met vette parkeer- en entreeprijzen laten het afweten. Feitelijk werpen professionele beursorganisatoren, die grote hallen exploiteren, steeds hogere drempels op. Die hoogte valt extra op in crisistijd. In plaats van het voordeliger voor de bezoeker te maken, wordt het relatief duurder. Ook consumpties in hallen zijn gloeiend duur. Gezinnen met kinderen blijven weg. Maar bij Campolife waren het parkeren, de entree en de kinderanimaties gratis en ze hanteerden super schappelijke tarieven. Koffie met top gebak van de plaatselijke echte bakker voor maar drie euro! Instore events als Kampeerbelevenis bij Campolife, die gratis toegankelijk zijn, doen het steeds beter, vooral als ze thematisch zijn. In het westen en zuiden van ons land en in Duitsland zijn ze daar goed in. Het is een nieuwe trend. Wij doen al jaren aan een hele serie mee op diverse locaties. Komend weekend staan we op de grote shows van Karsten Travelstore in Zwaag en bij Obelink Vrijetijdsmarkt en Megastore in Winterswijk, daarna gaan we naar Den Haag. Wij hebben voor bedrijfsshows en international days van scholen en bedrijven speciale snelbouwstands en een mobiel toeristeninformatiekantoor. Ieder weekend zijn we op pad in Nederland, Duitsland en België. Komend weekend hebben we twee tegelijk: Karsten en Obelink.”
Klik hier voor uitgebreide fotoreportage van de beurs Kampeerbelevenis bij Campolife in Heinenoord
Info: www.ikwilnaarfriesland.nl
Info: www.campolife.nl
Info: www.kampeerbelevenis.nl
Nooit waren bij Campolife de gangpaden leeg, nooit was het stil bij de stand van Friesland. Deze Holland-stand wordt veel ingezet in Duitse winkelcentra. |
Nooit waren bij Campolife de gangpaden leeg, nooit was het stil bij de stand van Friesland. Deze Holland-stand wordt veel ingezet in Duitse winkelcentra. |
“Ik wil naar Friesland”. Een animatieteam maakte voor haar een pompeblêd van worstballonnen. | De beurs Kampeerbelevenis bij Campolife in Heinenoord. |