Cultuur, comfort en inspiratie zijn groeimarkt
Publicatiedatum: 23 Juni 2011
Reporter: Albert Hendriks – Friesland Holland Nieuwsdienst – www.friesnieuws.nl
Friesland aantrekkelijk voor 55+ers
WOLVEGA (NL) – Uit analyses van RECRON, de belangenbehartiger voor de recreatieondernemers, blijkt op basis van het ContinuVakantieOnderzoek dat Nederlanders die gericht zijn op cultuur, inspiratie en comfort in 2010 meer vakanties in eigen land hebben doorgebracht. Begin 2011 is die trend ook in Friesland duidelijk waarneembaar.
Deze groep vakantiegangers, waarin over het algemeen veel 55+ers zitten, is in 2010 vaker op vakantie gegaan (+7%) en vooral vaker in Nederland (+16%). De camping of het bungalowpark zijn favoriet. De groei doet zich met name voor bij de bedrijven die zich richten op comfort, cultuur en inspiratie. De bestedingen van deze specifieke groep vakantiegangers liggen hoger dan gemiddeld.
De recreatiesector speelt steeds actiever in op de groeiende interesse voor Friesland. Innovatie op recreatiebedrijven, zoals ontwikkeling van bijzondere (verblijfs)voorzieningen en speciale arrangementen, loont. Zo zijn trekkershutvakanties in twee jaar tijd bijna verdubbeld.
In 2011 verwacht RECRON over de hele linie meer binnenlandse vakanties. Het totaal aantal vakanties naar campings en bungalowparken bedroeg in 2010 acht miljoen. RECRON verwacht een toename van het aantal binnenlandse vakanties met 2,5% (ca. 200.000 vakanties) in 2011. Met behulp van de RECRON Innovatie Campagne richt RECRON zich op een verbreding van het vakantieaanbod voor andere specifieke doelgroepen.
Zeer in trek bij actieve senioren: de natuurgebieden rondom fietsvakantiecentrum Wolvega.
|
Info cultuurreizen en actieve vakanties: www.frieslandhollandtravel.nl
Info fietsvakantiecentrum Wolvega: www.wolvega-touristinformation.nl